ZAMELDOWANIE NA POBYT
STAŁY
Referat Organizacyjno Prawny
pokój nr 17, tel.: (074) 85-86-206, 85-86-217
Wymagane dokumenty:
-
wniosek zgłoszenia pobytu stałego,
-
zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego,
-
książeczka wojskowa – u mężczyzn w wieku poborowym do lat 50,
-
potwierdzenie zgłoszenia się do rejestracji przedpoborowych – u mężczyzn w wieku przedpoborowym do 50 roku życia.
Ponadto do wglądu:
-
dowód osobisty (osoba niepełnoletnia nie posiada dowodu osobistego przedstawia odpis skrócony aktu urodzenia),
-
paszport lub poświadczenie obywatelstwa polskiego w przypadku powrotu z zagranicy,
-
tytuł prawny do zajmowania lokalu odpowiednio:
- decyzja o przydziale lokalu lub umowa najmu lokalu (budynku),
- akt własności lub wpis z ksiąg wieczystych lokalu (budynku),
- zezwolenie na użytkowanie budynku nowo wybudowanego
(pomieszczenia mieszkalnego) wydane przez organ
administracji architektoniczno – budowlanej wraz
z zawiadomieniem o nadaniu numeru,
Opłaty:
zameldowanie na pobyt stały jest bezpłatne
Inne informacje:
-
Obowiązku meldunkowego należy dokonać w obecności najemcy (jednego ze współnajemców), właściciela (jednego ze współwłaścicieli) lokalu (budynku), w którym ma nastąpić zameldowanie, wymienione osoby powinny okazać dowód osobisty.
-
Dokonując zameldowania należy wypełnić druk oddzielnie dla każdej meldującej się osoby (również dla nieletniej).
-
Za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych zameldowania dokonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
-
Na potwierdzenie zameldowania organ administracyjny wydaje odpowiednie zaświadczenie.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tj. -
Dz.U. z 2001r. Nr 87, poz. 960 z późn. zm.)
|