STRONA GŁÓWNA > Informator interesanta

  

INFORMATOR INTERESANTA
Urząd Stanu Cywilnego 

   
 

SPORZĄDZENIE AKTU ZGONU
Urząd Stanu Cywilnego
pokój nr 17, tel.: (074) 85-86-206, 85-86-217

 

Sposób załatwienia sprawy:
Zgon należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu. 

  1. Do zgłoszenia zgonu są zobowiązani w kolejności: 

          1/ małżonek lub dzieci zmarłej osoby,
          2/ najbliżsi krewni lub powinowaci,
          3/ osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
          4/ osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim 
              przekonały,
          5/ administrator domu, w którym nastąpił zgon.

  1. Jeżeli zgon nastąpił w szpitalu lub innym zakładzie, do zgłoszenia zgonu obowiązany jest szpital lub zakład.

Wymagane dokumenty:

  • karta zgonu wystawiona przez lekarza,
  • dokument tożsamości osoby zmarłej – brak jego nie wpływa na sporządzenie aktu,
  • odpis aktu małżeństwa lub inny dokument stwierdzający stan cywilny zmarłej osoby – brak jego nie uniemożliwia sporządzenie aktu,
  • dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon.

Opłaty: 
sporządzenie aktu zgonu zwolnione jest z opłat

Informacje dodatkowe:

  • Jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu. 
  • Akt zgonu noworodka niezdolnego do życia, który urodził się żywy, lecz żył krócej niż 24 godziny – sporządza się na podstawie zaświadczenia wystawionego przez lekarza lub zakład służby zdrowia.
  • Jeżeli okoliczności zgonu były przedmiotem postępowania przeprowadzonego przez organ państwowy, akt zgonu sporządza się na podstawie pisemnego zgłoszenia dokonanego przez ten organ.

Podstawa prawna:
art.64 ustawy z dnia 29 września 1986 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 1986 r. Nr 36, poz.180, z późn. zm.).


 

 
 Informacje opracował(a): Monika Borysewicz
 Informacje udostępnił(a): Administrator
 Data zamieszczenia:

10.02.2012

 

strona główna  |  do góry  |

 

BIP Urząd Gminy w Dobromierzu